zadzwoń: 71-314-25-24

Lider Transformacyjny: przywództwo przyszłości

Badania pokazują, iż polscy menedżerowie koncentrują swoje działania na maksymalizacji efektywności pracy własnego zespołu, identyfikując zakres swojej odpowiedzialności z podstawowymi funkcjami kierowniczymi: planowaniem, monitorowaniem, motywowaniem czy ocenianiem pracowników. Takie podejście do przywództwa nazwano, zgodnie z koncepcją Bassa i Avollio, transakcyjnym. Rola lidera we współczesnym świecie polega jednakże na skupieniu się także na innych aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i na nich właśnie bazuje szkolenie, opierające się na koncepcji lidera transformacyjnego.

Przywództwo transformacyjne różni się od klasycznego przywództwa transakcyjnego między innymi tym, że menedżer posiada autorytet, wiarygodność i charyzmę – czynniki, poprzez które może oddziaływać na zespół nie wprost; – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze. 

Przywództwo transformacyjne, poprzez wzmocnienie realizacji wartości organizacyjnych oraz budowanie kultury współpracy i zaangażowania, pozwala też na podniesie efektywności działań wszystkich pracowników.

Szczegółowy plan warsztatów może opierać się na poniższych zagadnieniach:


Liderowanie transformacyjne odpowiedzią na potrzeby efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi?

  • Deficyty Liderowania transakcyjnego
    • nacisk na efektywność źródłem kryzysu przywództwa
    • podstawowe funkcje kierownicze
  • Skuteczność przywódcy transformacyjnego
    • optymistyczna wizja przyszłości
    • poświęcenie celów jednostkowych celom organizacji
    • wspieranie innowacyjności
    • modelowanie etyką własną


Koncepcja „Leadership 4 O”

  • Koncepcja przywództwa 4 O
    • Obszar – organizacja
    • Obszar – otoczenie biznesowe
    • Obszar – mój zespół
    • Obszar – ja


Efektywne funkcjonowanie zespołu – organizacja i otoczenie biznesowe 

  • Wspólny cel i perspektywiczność myślenia
    • Pokonywanie granic międzywydziałowych
    • Zarządzanie biznesem poprzez wizję i strategię
  • Poprawa jakości
    • Plan – planowanie
    • Do – pilotaż i prototypy
    • Kontrola i wyciągnięcie wniosków
    • Implementacja nowych pomysłów


Rozwiązywanie problemów – innowacyjność jako podstawa działania organizacji

  • Czym jest kreatywność, a czym innowacyjność?
  • Nonkonformizm i myślenie heurystyczne jako podstawa innowacyjności
  • Jak budować kulturę zorientowaną na rozwiązywanie problemów i innowacyjność?


Obszar – ja – lider transformacyjny promotorem kultury innowacyjności

  • Samospełniające się proroctwo – pobudzanie pracowników do kreowania odważnych pomysłów
    • Wpływ przekonań na funkcjonowanie w biznesie
    • Zgubne konsekwencje schematycznego myślenia
  • Rozwijanie kreatywności 
  • Tworzenie warunków dla wdrożenia nowatorskich idei
    • identyfikacja idea „killerów” w organizacji
    • Related worlds
    • tolerancja dla błędów


Metody wspomagające rozwiązywanie problemów

  • Technika Walta Disneya
  • Skuteczność przywódcy transformacyjnego
  • Technika da Vinciego
  • Technika Kapeluszy De Bono


Zarządzanie zmianą 

  • Zarządzanie oporem pracowniczym w procesie zmiany
  • Metody i techniki neutralizowania oporu pracowniczego
  • Procesy, procedury i dostępne zasoby – planowanie oraz zarządzanie

Nasi trenerzy współpracują z:

Masz pytania?

Wpisz swój numer telefonu. Oddzwonimy do Ciebie!

Wprowadź prawidłowy numer