Podstawowy proces jakim jest wymiana (przekazywanie i otrzymywanie) informacji między ludźmi przysparza wielu z nas trudności, zwłaszcza w miejscu pracy. Umiejętność skutecznej komunikacji jest podstawową kompetencją społeczną wpływającą na osiagnięcie przez nas sukcesu zawodowego a ze strony pracodawcy to sposób na skteczny i zadowolony zespół. Komunikowanie sie ze sobą w sposób maksymalnie skuteczny i efektywny nie jest rzeczą prostą i wymaga od nas pewnego zaangażowania, zrozumienia i chęci wykorzystania posiadanej wiedzy w praktyce.
Szczegółowy plan warsztatów może opierać się na poniższych zagadnieniach:
- Definicja komunikacji i podstawowy schemat komunikacji
- Weryfikacja własnych umiejętności w zakresie komunikacji – gra zespołowa
- Praktyczne formy komunikacji w organizacji:
- Korespondencja mailowa – podsumowanie zasad poprawnego pisania maili
- Konferencje telefoniczne
- Narzędzia i aplikacje (komunikatory tekstowe, telefon, video)
- Kontakt personalny
- komunikacja werbalna
- komunikacja niewerbalna
- Uszy i usta komunikacji
- Analiza transakcyjna – skuteczna metoda doskonalenia komunikacji
- Maksymalizacja uważności w komunikcji – czy to możliwe? (gra zespołowa)
- Kanały komunikacji w organizacji:
- jakie sprawy załatwiamy jakimi kanałami
- plusy i minusy kanałów komunikacji w organizacji
- Bariery komunikacyjne w organizacji – jak je zwalczyć lub ich unikać
- Komunikacja formalna i nieformalna w organizacji
Program szkolenia może zawierać wszystkie lub wybrane zagadnienia w zakresie skutecznej komunikacji interpersonalnej, budowany jest zawsze w oparciu o indywidualne potrzeby danej grupy szkoleniowej lub konkretnego uczestnika.
Zawiera wiele praktycznych ćwiczeń wpływających na zbudowanie świadomości lub jej zwiększenie w zakresu wpływu umiejętności komunikowania się z innym na sposób i jakość wykonywania przez nas pracy. Jest to szkolenie podstawowe dla każdego pracownika organizacji, który będzie wchodził w interakcje z innymi ludźmi.
Celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest nie tylko zdobycie wiedzy, ale przede wszystkim świadomości na temat mnogości czynników wpływających na skuteczność tego procesu i umiejętności wykorzystania tych informacji w praktyce. Podczas warsztatów uczestnicy doświadczą na samych sobie jak działa lub nie skuteczna komunikacja, jaki może mieć wpływ na innych i jak może pomóc w osiągnięciu określonych celów biznesowych.
W szkoleniu z efektywnej komunikacji interpersonalnej może (i powinien) brać udział każdy pracownik pracujący z innymi ludźmi (czy to z zespole, czy z klientami) niezależnie od stanowiska i charakteru swojej posady.
Rekomendowana długość czasu szkolenia: 1 lub 2 dni szkoleniowe