zadzwoń: 71-314-25-24

Wystąpienia publiczne

Wystąpienia publiczne są coraz częściej jednym z obszarów w których pracownicy muszą się sprawdzać. Umiejętność sprawnego występowania i przemawiania może być nie lada wyzwaniem.

Prezentacje to obszar trudny dla wielu osób, nawet z bogatym doświadczeniem, gdyż należy skupić uwagę słuchaczy na sobie i przedmiocie wystąpienia. Dodatkowo stres związany głównie z oceną przez audytorium. Należy pamiętać, że wiele elementów budujących wystąpienia publiczne można zaplanować i wytrenować. Na warsztatach można poznać techniki walki ze stresem a udział w wystąpieniach z pewnością doda uczestnikom odwagi, pewności siebie i nowych umiejętności.

Szczegółowy plan warsztatów może opierać się na poniższych zagadnieniach:

  • Definicja i rodzaje wystąpień publicznych (wystąpienia prezentacyjne, demonstracyjne, edukacyjne, perswazyjne)
  • Sprawdź siebie – praktycznaautoprezentacja
  • Cechy idealnego wystąpienia
  • Struktura prezentacji:
    • wstęp – budowanie autorytetu, zaufania
    • rozwinięcie – punkt widzeniea, logiczna argumentacja
    • zakończenie, podsumowanie
    • efekt swieżości i pierwszeństwa
  • Przygotowanie do prowadzenia prezentacji – jak prawidłowo się przygotować, które czynniki brać pod uwagę, mocne ukierunkowanie na cel wystąpienia i to co chcemy nim osiągnąć
  • Tworzenietematu i celu wystąienia (charakterystyka celu: SMART)
  • Plan wystąpienia jako podstawowe narzędzie prezentacyjne – części składowe, 3 scenariusze
  • Rodzaje i techniki prezentacji – w jaki sposób efektywnie planować swoją prezentację
  • Zasady prowadzenia wystąpień publicznych
    • kontakt z publicznością, kontakt wzrokowy
    • mowa ciała, głos, wzrok, wygląd
    • przykłady złych i dobrych postaw, praca z materiałami
    • kontrola stresu
    • ćwiczenia, gry, icebraker’y i energizery
  • Zaplecze techniczne wystąienia, Power Point, inne narzędzia – podstawowe zasady wizualizacji, układ slajdów, praca z tekstem
  • Trudny uczestnik – identyfikacja trudnych uczestników i trudnych sytuacji, sposoby radzenia sobie, nastawienie na udowanie pozytywnej atosfery, otwartość i życzliwość
  • Feedback – czy jest istotny, jak go zebrać od słuchaczy, jak z nim pracować
  • Quiz – weryfikacja praktycznej znajomości teorii
  • Wystąpienia prezentacyjne poszczególnych uczestnikówplus sesja feedbackowa po każdej prezentacji – prezentacja jest również nagrywana i przekazywana uczestnikowi po szkoleniu.
  • Sesja fedbackowa według określonego schematu:
    • Pytania do prezentera od trenera: Czy zrealizowałes swój plan?, co było dla Ciebie największą trudnością?, czym się stresowałeś i jak ten stres odczuwałeś?, z czego jesteś najbardziej zadowolony?, czy jesteś gotowy na informację zwrotną od odbiorów?
    • Pytania do grupy od trenera: Jakie obszary do poprawy możecie zasugerować prowadzącemu? Jak odbieracie jego mowę ciała (postawa, kontakt wzrokowy, ręce) i modulację głosem? Jak odbieracie pracę z grupą? Jak oceniacie pracę z flipem/prezentacją (jeśli były wykorzystywane)? Co Wam się najbardziej podobało? Która część prezentacji zapadła Wam w pamięci i dlaczego?

Program szkolenia może zawierać wszystkie lub wybrane zagadnienia w zakresie wystąień publicznych, budowany jest zawsze w oparciu o indywidualne potrzeby danej grupy szkoleniowej lub konkretnego uczestnika.

Zawiera wiele praktycznych ćwiczeń wpływających na zwiększenie własnej pewności siebie podczas prowadzenia prezentacji, walki ze stresm i likwidacją czynników, które go wywołują oraz radzenia sobie z ewentualnymi trudnosciami, które mogą pojawić się w trakcie. Już w trakcie warsztatu uczestnicy mogą poznać podstawowe narzędzie niezbędne w prowadzeniu prezentacji oraz ciekawe i skuteczne techniki zarządzania grupą słuchaczy. Mogą dowiedzieć się jak powinny wyglądać profesjonalne wystąpienia publiczne, co zrobić aby były one ciekawe i interesujące oraz jak sprawić (i sprawdzić) by uczestnicy wynieśli z nich pozytywną energię, dobrą ocenę prowadzącego i zatrzymali merytoryczne elementy wystąpienia.

Szkolenie z zakresu wystąpień publicznych adresowane jest głównie do osób, które w swojej pracy wykorzystują ten element do budowania wizerunku swojego i firmy, prowadzą prezentacje biznesowe lub stawiają pierwsze kroki szkoląc innych.

Rekomendowana długość czasu szkolenia: minimum 2 dni szkoleniowe.

Nasi trenerzy współpracują z:

Masz pytania?

Wpisz swój numer telefonu. Oddzwonimy do Ciebie!

Wprowadź prawidłowy numer