zadzwoń: 71-314-25-24

Menedżer architektem zaangażowania i motywowanie pracowników.

Podnoszenie zaangażowania pracowników jest jednym z najważniejszych zadań menedżerów. Wysokie zaangażowanie pozwala w pełni wykorzystać talenty pracowników, obniża rotację, podnosi efektywność przy jednoczesnej wysokiej satysfakcji pracowników.

Jednocześnie oczekiwania pracowników wraz ze zmianami pokoleniowymi, zmianami w gospodarce i na rynku pracy są inne niż jeszcze nawet 5 lat temu.  Motywacja finansowa jest wyznacznikiem zaangażowania jedynie na pierwszym,  granicznym poziomie. Dużo ważniejsze staje się poczucie sensu, przynależności oraz jasna droga rozwoju zawodowego (niekoniecznie awansu). Im większe organizacje tym trudniej odpowiadać na te potrzeby odgórnie. To menedżer jest osobą, która może sprawić, że w jego zespole będzie trochę jak w małej firmie – czyli z orientacją na wyniki przy jednoczesnym zauważaniu odrębności i oczekiwań poszczególnych członków zespołu.

Szczegółowy plan warsztatów może opierać się na poniższych zagadnieniach:
Funkcja motywacji w procesie zarządzania:

  • Rola i rodzaje motywacji
  • Proces motywacji w dobie tzw. rynku pracownika
  • Motywacja  z perspektywy różnych pokoleń w organizacjach


Co motywuje w XXI wieku

  • Motywacja wg Herzberga i Maslowa do  dzisiejszych oczekiwań pracowników?
  • Motywacja 2.0
    • Poczucie sensu
    • Samodzielność
    • Duma z przynależności do zespołu, organizacji
    • Rozwój
  • Jak motywować pracowników?
    • Strategicznie – zarządzanie rozwojem
    • Taktycznie – wiązanie zadań firmowych z indywidualnymi
    • Operacyjnie – delegowanie odpowiedzialności


Motywanie wg modelu przywództwa Maxwella

  • II poziom przywództwa – budowanie relacji
  • Upodmiotowienie pracownika
  • Budowanie fundamentu zaufania

Motywacyjne DNA menedżera – rola kadry zarządzającej w procesie motywowania;
typy menedżerskiego DNA:

Moduł z wykorzystaniem badania psychometrycznego FRIS

  • Dyrektor ( wydajność, stabilizacja, nagrody wewnętrzne)
  • Wizjoner (wydajność, zmiany, nagrody wewnętrzne)
  • Wódz ( wydajność, stabilizacja, nagrody zewnętrzne)
  • Mistrz (wydajność, zmiany, nagrody zewnętrzne)
  • Opiekun (kontakty, stabilizacja, nagrody wewnętrzne)
  • Sojusznik (kontakty, zmiany, nagrody wewnętrzne)
  • Udoskonalacz (kontakty, stabilizacja, nagrody zewnętrzne)
  • Badacz (kontakty, zmiany, nagrody zewnętrzne)


Feedback

  • Różnice pokoleniowe w oczekiwaniach dot. informacji zwrotnej
    • Cel
    • Gotowość do otrzymania porad
    • Chęć przyswojenia wiedzy
    • Podziękowanie
    • Powtarzalność
    • Feedback
  • Feedback
    • Model SPINKA
    • Model FUKO


Uznanie dla pracownika jako  silne narzędzie zarządzania:

  • Czym jest uznanie dla pracownika?
    • Definicja
    • Charakterystyka
    • Badania
    • Zasada 50/30/20
  • Dlaczego jest tak cenne dla naszego miejsca pracy i co możemy osiągnąć dzięki docenianiu pracowników? – korzyści z okazywania uznania dla pracownika


 Zasady uznania

  • Często:
    • Planowanie działań w obszarze okazywania uznania dla pracowników
  • Od siebie:
    • Techniki budowania wiarygodności
    • Nlp w konstruowaniu osobistego przekazu
  • Konkretnie:
    • Chunking informacji
    • Style opisywania rzeczywistości
  • Od razu po zachowaniu


 Złe nawyki czyli, o tym, co niszczy uznanie dla pracownika

  • Przykłady naszych złych nawyków
  • Przyczyny naszych złych nawyków
  • Jak zapobiegać złym nawykom?


Okazywanie uznania dla pracownika jako efektywny proces

  • Jak efektywnie okazywać uznanie?
  • Jak dostarczać uznanie w skuteczny sposób?
  • Rodzaje uznania:
    • Społeczne
    • Symboliczne
    • Materialne
  • Narzędzia okazywania uznania:
    • Co robimy?
    • Co możemy robić?

Nasi trenerzy współpracują z:

Masz pytania?

Wpisz swój numer telefonu. Oddzwonimy do Ciebie!

Wprowadź prawidłowy numer