zadzwoń: 71-314-25-24

Skuteczna komunikacja interpersonalna

Podstawowy proces jakim jest wymiana (przekazywanie i otrzymywanie) informacji między ludźmi przysparza wielu z nas trudności, zwłaszcza w miejscu pracy. Umiejętność skutecznej komunikacji jest podstawową kompetencją społeczną wpływającą na osiagnięcie przez nas sukcesu zawodowego a ze strony pracodawcy to sposób na skteczny i zadowolony zespół. Komunikowanie sie ze sobą w sposób maksymalnie skuteczny i efektywny nie jest rzeczą prostą i wymaga od nas pewnego zaangażowania, zrozumienia i chęci wykorzystania posiadanej wiedzy w praktyce.

Szczegółowy plan warsztatów może opierać się na poniższych zagadnieniach:

  • Definicja komunikacji i podstawowy schemat komunikacji
  • Weryfikacja własnych umiejętności w zakresie komunikacji – gra zespołowa
  • Praktyczne formy komunikacji w organizacji:
    • Korespondencja mailowa – podsumowanie zasad poprawnego pisania maili
    • Konferencje telefoniczne
    • Narzędzia i aplikacje (komunikatory tekstowe, telefon, video)
    • Kontakt personalny
  • komunikacja werbalna
  • komunikacja niewerbalna
  • Uszy i usta komunikacji
  • Analiza transakcyjna – skuteczna metoda doskonalenia komunikacji
  • Maksymalizacja uważności w komunikcji – czy to możliwe? (gra zespołowa)
  • Kanały komunikacji w organizacji:
    • jakie sprawy załatwiamy jakimi kanałami
    • plusy i minusy kanałów komunikacji w organizacji
  • Bariery komunikacyjne w organizacji – jak je zwalczyć lub ich unikać
  • Komunikacja formalna i nieformalna w organizacji

Program szkolenia może zawierać wszystkie lub wybrane zagadnienia w zakresie skutecznej komunikacji interpersonalnej, budowany jest zawsze w oparciu o indywidualne potrzeby danej grupy szkoleniowej lub konkretnego uczestnika.

Zawiera wiele praktycznych ćwiczeń wpływających na zbudowanie świadomości lub jej zwiększenie w zakresu wpływu umiejetności komunikowania się z innym na sposób i jakość wykonywania przez nas pracy. Jest to szkolenie podstawowe dla każdego pracownika organizacji, który będzie wchodził w interakcje z innymi ludźmi.

Celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest nie tylko zdobycie wiedzy, ale przede wszystkim świadomości na temat mnogości czynników wpływających na skuteczność tego procesu i umiejętnosci wykorzystania tych informacji w praktyce. Podczas warsztatów czestnicy doświadczą na samych sobie jak działa lub nie skuteczna komunikacja, jaki może mieć wpływ na innych i jak może pomóc w osiagnięciu określonych celów biznesowych.

W szkoleniu z efektywnej komunikacji interpersonalnej może (i powinien) brać udział każdy pracownik pracujący z innymi ludźmi (czy to z zespole, czy z klientami) niezależnie od stanowiska i charakteru swojej posady.

Rekomendowana długość czasu szkolenia: 1 lub 2 dni szkoleniowe.

Nasi trenerzy współpracują z:

Masz pytania?

Wpisz swój numer telefonu. Oddzwonimy do Ciebie!

Wprowadź prawidłowy numer