1490 zł + VAT
Wrocław
Brak terminów
Korzyści ze szkolenia
- nauczysz się rozpoznawać otwarte i ukryte źródła konfliktów i zapobiegać ich rozwojowi,
- opanujesz cykl OAPD -podstawowe narzędzie zarządzania konfliktem w zespole,
- opracyjesz wskaźniki pozwalające szybko dostrzec konflikt w zespole,
- udoskonalisz umiejętności radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi,
- wyćwiczysz model rozwiązywania sytuacji konfliktowej,
- zdiagnozujesz własne umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych i preferowany styl działania w konflikcie.
Opracowanie indywidualnej metody wykorzystania nabytych umiejętności poprzez ZADANIE WDROŻENIOWE.
będziesz zarządzał konfliktem poprzez zastosowanie zindywidualizowanych metod, - wykorzystasz konflikt do rozwoju siebie i grupy.
Program szkolenia “Zarządzanie konfliktem i trudne sytuacje pracownicze”
- Czym jest konflikt?
- typowe symptomy,
- dynamika i fazy konfliktu,
- po co nam konflikt?
- metody rozwiązywania konfliktów: dyskusje, polemiki, negocjacje, mediacje, arbitraż.
- Źródła konfliktów i ich przyczyny pierwotne:
- zła interpretacja faktów,
- brak zrozumienia procesów,
- konflikty w sferze wartości,
- osobowościowe źródła konfliktów.
- Know-how konfliktu w zespole – ćwiczenie „nieefektywny zespół”:
- kiedy dochodzi do konfliktu – konflikt jako element związany z dynamiką grupy,
- nastawienie wobec konfliktu – milczące założenia,
- emocje w konflikcie – zniekształcenia w spostrzeganiu sytuacji,
- natura konfliktu (konflikt „gorący” i „zimny”),
- skutki niezauważania i zaniechania działania w sytuacji konfliktu,
- nieefektywne zachowania w sytuacji konfliktowej: ignorowanie, odwlekanie, pokojowe współistnienie, deprecjonowanie, reorientacja, separacja, eskalacja,
- cykl OAPD – jako główne narzędzie zarządzania konfliktem w zespole:ćwiczenie „lina”.
- Diagnozowanie własnego stylu rozwiązywania konfliktów – ćwiczenie „4 style rozwiązywania konfliktu”.
- Konflikt w relacji „przełożony-podwładny”, „ja-współpracownik”,
- analiza sytuacji czyli szukanie źródła konfliktu, case study:
- rozpoznawanie potrzeb osób uwikłanych w konflikt – analiza w oparciu o interesy osób – „TAO konfliktu”,
- jak pracować z animozjami?
- STRATEGIE rozwiązań..
- Kierowanie konfliktem:
- aktywne i pasywne techniki reagowania na konflikt a postawiony cel,
- plany działań,
- warunki brzegowe do pracy z konfliktem,
- jakie są „czynników sukcesu” i „czynniki porażki” w konflikcie?
- komunikacja w konflikcie,
- przy BRAKU WOLI WSPÓŁPRACY jednej lub kilku STRON -scenariusze działań.
- Plany działań i etapy rozwiązywania sytuacji konfliktowej – ćwiczenie „rada miasta Krakowa”:
- dostrzeganie konfliktu,
- analiza sytuacji problemowej,
- tworzenie rozwiązań,
- ocena pomysłów i rozwiązań.
- Model rozwiazywania sytuacji konfliktowej, case study:
- Faza I – wejście w konflikt,
- Faza II – określenie interesów i potrzeb stron,
- Faza II – określenie źródła konfliktu,
- Faza IV – poszukiwanie rozwiązań,
- Faza V – osiąganie porozumienia.
- Jak PRZERAMOWAĆ konflikt na okazję do ROZWOJU jednostki i całego zespołu? Jak stworzyć mechanizmy zapobiegania konfliktom i skutecznego ich rozwiązywania?
- Sytuacje TRUDNE w pracy- sposoby reagownaia, działania ZARADCZE:
- demotywacja siebie i grupy,
- brak współpracy,
- SOJSZE przeciwko grupie lub pojedynczej osobie,
- pomówienia, OSKARŻENIA, nastawienia,
- opór i jak radzić sobie z oporem w grupie,
- dyskryminacja,
- typologia trudnych pracowników i sposoby postępowania.
- Trening prowadzenia rozmowy ukierunkowanej na zmianę sytuacji konfliktowej z wykorzystaniem cyklu OAPD i modelu rozwiązywania sytuacji konfliktowej – informacje zwrotne.
- Podsumowanie całości szkolenia:
- Technika „most w przyszłość” – jak mogę wykorzystać nowe umiejętności w swojej codziennej pracy? – sesja informacji zwrotnych;
- Przekazanie zadań wdrożeniowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników.
Cena: 1490zł + VAT
- 2 dni szkolenia (16 godzin)
- skrypt szkoleniowy
- materiały dodatkowe
- certyfikat
- monitorowanie zadań wdrożeniowych
- 60 dniowy e-mentoring
- lunch
- serwis kawowy premium
Rabaty na szkolenie
- 2 uczestników: 10% rabatu
- 3 uczestników: 15% rabatu
- więcej: porozmawiajmy (713142524)