zadzwoń: 71-314-25-24

Zarządzanie konfliktem i trudne sytuacje pracownicze

1490 zł + VAT
Warszawa
Brak terminów

Korzyści ze szkolenia

  • nauczysz się rozpoznawać otwarte i ukryte źródła konfliktów i zapobiegać ich rozwojowi,
  • opanujesz cykl OAPD -podstawowe narzędzie zarządzania konfliktem w zespole,
  • opracyjesz wskaźniki pozwalające szybko dostrzec konflikt w zespole, 
  • udoskonalisz umiejętności radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi,
  • wyćwiczysz model rozwiązywania sytuacji konfliktowej,
  • zdiagnozujesz własne umiejętności rozwiązywania sytuacji konfliktowych i preferowany styl działania w konflikcie.
    Opracowanie indywidualnej metody wykorzystania nabytych umiejętności poprzez ZADANIE WDROŻENIOWE.
    będziesz zarządzał konfliktem poprzez zastosowanie zindywidualizowanych metod,
  • wykorzystasz konflikt do rozwoju siebie i grupy.

Program szkolenia “Zarządzanie konfliktem i trudne sytuacje pracownicze”

  1. Czym jest konflikt?
    • typowe symptomy,
    • dynamika i fazy konfliktu,
    • po co nam konflikt?
    • metody rozwiązywania konfliktów: dyskusje, polemiki, negocjacje, mediacje, arbitraż.
  2. Źródła konfliktów i ich przyczyny pierwotne:
    • zła interpretacja faktów,
    • brak zrozumienia procesów,
    • konflikty w sferze wartości,
    • osobowościowe źródła konfliktów.
  3. Know-how konfliktu w zespole – ćwiczenie „nieefektywny zespół”:
    • kiedy dochodzi do konfliktu – konflikt jako element związany z dynamiką grupy,
    • nastawienie wobec konfliktu – milczące założenia,
    • emocje w konflikcie – zniekształcenia w spostrzeganiu sytuacji,
    • natura konfliktu (konflikt „gorący” i „zimny”),
    • skutki niezauważania i zaniechania działania w sytuacji konfliktu,
    • nieefektywne zachowania w sytuacji konfliktowej: ignorowanie, odwlekanie, pokojowe współistnienie, deprecjonowanie, reorientacja, separacja, eskalacja,
    • cykl OAPD – jako główne narzędzie zarządzania konfliktem w zespole:ćwiczenie „lina”.
  4. Diagnozowanie własnego stylu rozwiązywania konfliktów – ćwiczenie „4 style rozwiązywania konfliktu”.
  5. Konflikt w relacji „przełożony-podwładny”, „ja-współpracownik”, 
    • analiza sytuacji czyli szukanie źródła konfliktu, case study:
    • rozpoznawanie potrzeb osób uwikłanych w konflikt – analiza w oparciu o interesy osób – „TAO konfliktu”,
    • jak pracować z animozjami?
    • STRATEGIE rozwiązań..
  6. Kierowanie konfliktem:
    • aktywne i pasywne techniki reagowania na konflikt a postawiony cel,
    • plany działań,
    • warunki brzegowe do pracy z konfliktem,
    • jakie są „czynników sukcesu” i „czynniki porażki” w konflikcie?
    • komunikacja w konflikcie,
    • przy BRAKU WOLI WSPÓŁPRACY jednej lub kilku STRON -scenariusze działań.
  7. Plany działań i etapy rozwiązywania sytuacji konfliktowej – ćwiczenie „rada miasta Krakowa”:
    • dostrzeganie konfliktu,
    • analiza sytuacji problemowej,
    • tworzenie rozwiązań,
    • ocena pomysłów i rozwiązań.
  8. Model rozwiazywania sytuacji konfliktowej, case study:
    • Faza I – wejście w konflikt,
    • Faza II – określenie interesów i potrzeb stron,
    • Faza II – określenie źródła konfliktu,
    • Faza IV – poszukiwanie rozwiązań,
    • Faza V – osiąganie porozumienia. 
  9. Jak PRZERAMOWAĆ konflikt na okazję do ROZWOJU jednostki i całego zespołu? Jak stworzyć mechanizmy zapobiegania konfliktom i skutecznego ich rozwiązywania?
  10. Sytuacje TRUDNE w pracy- sposoby reagownaia, działania ZARADCZE:
    • demotywacja siebie i grupy, 
    • brak współpracy,
    • SOJSZE przeciwko grupie lub pojedynczej osobie,
    • pomówienia, OSKARŻENIA, nastawienia,
    • opór i jak radzić sobie z oporem w grupie, 
    • dyskryminacja,
    • typologia trudnych pracowników i sposoby postępowania.
  11. Trening prowadzenia rozmowy ukierunkowanej na zmianę sytuacji konfliktowej z wykorzystaniem cyklu OAPD i modelu rozwiązywania sytuacji konfliktowej – informacje zwrotne.
  12. Podsumowanie całości szkolenia:
    • Technika „most w przyszłość” – jak mogę wykorzystać nowe umiejętności w swojej codziennej pracy? – sesja informacji zwrotnych;
    • Przekazanie zadań wdrożeniowych: indywidualne zadanie wdrożeniowe sformułowane przez każdego z uczestników.

Cena: 1490zł + VAT

  • 2 dni szkolenia (16 godzin)
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch
  • serwis kawowy premium

Rabaty na szkolenie

  • 2 uczestników: 10% rabatu
  • 3 uczestników: 15% rabatu
  • więcej: porozmawiajmy (713142524)

Nasi trenerzy współpracują z:

Masz pytania?

Wpisz swój numer telefonu. Oddzwonimy do Ciebie!

Wprowadź prawidłowy numer