zadzwoń: 71-314-25-24

Asystent / Asystentka Zarządu i Rady Nadzorczej 2019

1390 zł + VAT
Warszawa
Brak terminów

Jest różnica między zainteresowaniem a oddaniem. Gdy jakaś czynność cię interesuje, wykonujesz ją tyko wtedy, gdy jest ci wygodnie. Jeśli zaś jesteś czemuś oddany, nie ma żadnych wymówek, liczą się jedynie wyniki. 


Ken Blanchard

Korzyści ze szkolenia

  • poznasz podstawy  prawne funkcjonowania organów spółek,
  • poznasz kompetencje organów i zasady obsługi zarządu i rad nadzorczych w zakresie dokumentacji,
  • będziesz potrafiła przygotowywać  i koordynować przebieg posiedzeń,
  • nauczysz się protokołowania,
  • poznasz zasady archiwizacji dokumentacji korporacyjnej,
  • będziesz potrafiła przygotowywać umowy i kontrakty,
  • dowiesz się jak zabezpieczać dokumenty i chronić tajemnice przedsiębiorstwa.

Program szkolenia “Asystent / Asystentka Zarządu i Rady Nadzorczej 2019”

  1. Wstęp do szkolenia: Asystentka Zarządu i Rady Nadzorczej.
  2. Przepisy prawne regulujące prawne funkcjonowania spółek:
    • kodeks spółek handlowych,
    • umowa i statut – najważniejsze zapisy i ich znaczenie dla funkcjonowania spółki,
    • zgłoszenie danych do KRS – aktualizacja danych, wymagania ustawowe, opłaty,
    • jak uzyskać odpis wpisu do KRS,
    • praktyki prawno – formalne pozakodeksowe,
    • case study: najnowsze orzecznictwo.
  3. Struktura organizacyjna i prawna firmy: 
    • Zarząd
      • struktura, kompetencje, organizacja, funkcjonowanie,
      • zwoływanie posiedzeń,
      • podejmowanie uchwał – w jakich sprawach są potrzebne? 
      • zasady reprezentacji i zakaz konkurencji,
      • odpowiedzialność członków zarządu wobec spółki,
      • mandat i kadencja, powoływanie i odwoływanie członków zarządu.
    • Rada Nadzorcza:
      • zwoływanie posiedzeń i podejmowanie uchwał,
      • kadencja, powoływanie i odwoływanie członków zarządu,
      • uprawniania kontrolne Rady Nadzorczej i ich wykonywanie.
    • Zgromadzenia Wspólników / Walna Zgromadzenie:
      • zasady zwoływania posiedzeń,
      • przygotowanie zaproszeń, materiałów, projektów uchwał, itd.,
      • zaskarżenie uchwał – uprawnienia, podstawy prawne,
      • postępowanie i konsekwencje,
      • case study: żądanie informacji i wyjaśnień.
  4. Protokoły i uchwały. Jak zorganizować proces protokołowania?
    • tworzenie uchwał i protokołów z posiedzeń organów spółki (zarząd, rada nadzorcza, zgromadzenia wspólników, walne zgromadzenie)
    • jak prowadzić zapis przebiegu posiedzenia?
    • wymagania prawne dla protokołów – forma i zapisy,
    • kto podpisuje uchwały i protokoły,
    • przechowywanie, archiwizacja i udostępniania protokołów,
    • warsztaty – tworzenia uchwał i protokołów,
    • najczęstsze błędy.
  5. Dokumentacja spółek. Jaką wiedzę musi mieć Asystentka/Assystent Zarządu?
    • rola biura zarządu w sprawnym funkcjonowania spółki,
    • komunikacja elektroniczna w pracy organów spółki – zasady bezpiecznego korzystania, 
    • koordynacja obiegu dokumentów,
    • archiwizacja dokumentacji spółki, okresy przechowywania,
    • księga udziałów/księga akcyjna – zasady prowadzenia,
    • udostępnianie dokumentów na żądanie osób i organów,
    • tajemnica przedsiębiorstwa i jak zabezpieczać dokumenty? 
  6. Umowy i kontraktów w praktyce. Jak analizować umowy i kontrakty?
    • przygotowanie umów i kontraktów – zasady,
    • strony umowy, pełnomocnictwa i prokura,
    • forma umowy (ustana, pisemna, akt notarialny, elektroniczna)
    • najważniejsze zapisy w umowach (m. in. odsetki ustawowe i umowne, kary umowne, zaliczka, zadatek, zastrzeżenia własności rzeczy sprzedanej)
    • zabezpieczenie rzeczowe i osobowe wykonania umowy (m.in. poręczenie, weksel, hipoteka, zastaw, zastaw rejestrowy, itd.),
    • najczęstsze błędy w umowach i ich skutki prawne,
    • rozwiązanie i wypowiedzenie umowy,
    • dochodzenie i przedawnienie roszczeń.
  7. Regulaminy i wsparcie organów we wdrażaniu zmian w regulaminach:
    • jak tworzyć i zmieniać regulaminy,
    • obligatoryjne i fakultatywne regulaminy i ich zapisy,
    • jak stosować zapisy w regulaminach,
    • warsztaty – przykładowe regulaminy.
  8. Podsumowanie szkolenia dla Asystentek Zarządu.

Cena: 1390zł + VAT

  • 2 dni szkolenia (16 godzin)
  • skrypt szkoleniowy
  • materiały dodatkowe
  • certyfikat
  • monitorowanie zadań wdrożeniowych
  • 60 dniowy e-mentoring
  • lunch
  • serwis kawowy premium

Rabaty na szkolenie

  • 2 uczestników: 10% rabatu
  • 3 uczestników: 15% rabatu
  • więcej: porozmawiajmy (713142524)

Nasi trenerzy współpracują z:

Masz pytania?

Wpisz swój numer telefonu. Oddzwonimy do Ciebie!

Wprowadź prawidłowy numer